Gledališko-lutkovna pedagogika, izobraževanja za učitelje/vzgojitelje
Različne metode dela z lutko in gledališčem vzgojiteljem in učiteljem približam v seminarjih, kjer skozi interaktivna predavanja, predvsem pa skozi izkustvene delavnice spoznajo možnosti in učinke teh orodij za vsakdanje delo v šoli in vrtcu.
Aktivno vključevanje metod gledališke pedagogike v pedagoški proces bo zagotovo pomagalo učiteljem in vzgojiteljem k učinkovitejšemu poučevanju ter k ustvarjanju boljših odnosov v skupini.

Kaj programi ponujajo
V programih se udeleženci srečajo s pedagoškimi, psihološkimi in umetniškimi vidiki gledališke pedagogike. Spoznali boste uporabo lutk in gledališča za medpredmetno povezovanje, ustvarjanje zgodb ter dobrobiti, ki jih dosežemo za povezanost skupine, socialni in čustveni razvoj otrok in mladih ter njihovo aktivno vključenost v mikro skupino in družbo.
Srečamo se z metodami, s katerimi lahko učimo umetnost gledališča in/ali motiviramo in razširimo učenje na drugih področjih.
Zgodba z lutko postane most med notranjim nezavednim in zunanjo realnostjo, ki jo otrok lahko v trenutku, ko jo ‘postavi’ na oder, lažje razume. In to je res pomembno. Gledališče v vseh obdobjih življenja, v tem najnežnejšem pa še posebej, je lahko izjemno polje, na katerem spoznavaš svet in sebe na različne načine. Od spremljanja predstave do ustvarjanja.
Zakaj se odločiti za programe vključevanja lutk in gledališča v pedagoški proces
Današnji čas postavlja pred vzgojitelje in učitelje vedno nove izzive in prespraševanja o pristopih učenja in poučevanja mladih ljudi. Tudi v vzgojno-izobraževalnem sistemu vedno bolj prihajajo v ospredje predvsem dosežki, stremenje k uspehu in individualizmu, v katerem pa se pravi potenciali posameznika pogosto izgubijo. Vse manj je poudarka na sodelovanju in podpori v skupini. Včasih je enostavno vsega preveč in se sprašujemo o smislu hitenja od ene do druge učne snovi. Čas je, da se ustavimo in se najprej kot ljudje pogledamo, kdo sem jaz, kdo si ti. Lutke in druga gledališka izrazna sredstva so tu lahko naš sopotnik.
Spremembe v družbi tudi učitelje in vzgojitelje silijo k iskanju novih, aktivnih načinov izvajanja pedagoškega dela in spodbujanja ustvarjalnih potencialov otrok in mladih. Z gledališkimi metodami bomo lažje prepoznali stiske otrok, njihove potrebe in talente, spodbudili bomo njihovo pristno komunikacijo, za vse bo pouk lažje obvladljiv. Z vključevanjem teh metod pa učitelj/vzgojitelj prebuja tudi lastno ustvarjalnost, saj izstopa iz ustaljenih okvirjev tradicionalnih metod poučevanja.

Seminar – Lutke in gledališče v učenju in poučevanju v vrtcu in šoli
Moja večletna praksa v razredu in dolgoletno delo s študenti ter učitelji in vzgojitelji v stalnem strokovnem izobraževanju so mi pokazali, da so lutke in druga gledališka sredstva izjemno sredstvo in didaktični pripomoček pri učenju na posameznih predmetnih področjih.
Številne raziskave kažejo, da se s pomočjo umetniških izraznih sredstev učenci in otroci lažje učijo, so bolj motivirani, njihova pozornost in koncentracija pri delu je boljša, saj so v procesu aktivno udeleženi v ustvarjanje in poustvarjanje.
Izkušnje v praksi nam kažejo, da se z vključevanjem dejavnosti z estetsko-kreativnega področja (gledališče, lutke, gib, glasba ipd.) močno poveča učinkovitost tradicionalnih metod poučevanja.
V programu se z izkustvenim učenjem skozi delavnice srečamo z aktivnimi pristopi, v katerih smo osredotočeni na proces, v katerem so sodelujoči vodeni k domišljiji in lastnemu ustvarjanju. Pristopi, pridobljeni na delavnicah so prenosljivi v pedagoško prakso.
Izvajam zaključene programe za vrtce in šole. Lahko se priključite občasno razpisanim seminarjem za posameznike.
Vsebine programa
Nekatere vsebine programa:
Lutka – otrokov in učiteljev/vzgojiteljev partner pri učenju in poučevanju.
- Različne metode dela z lutko – od izdelave preprostih lutk, vloge osrednjega lika skupine – ljubljenca skupine do improvizacij z različnimi lutkami.
- Konkretna aplikacija in refleksija vključevanja lutkovno – gledališkega ustvarjanja v pedagoški proces.
- Izhodišča o pomenu komunikacije z lutko, o pomenu igre in participacije otrok v procesu nastajanja zgodbe in v procesu učenja.
- Spoznavanje različnih preprostih lutkovnih tehnik in njihove animacije.
- Spoznavanje gledaliških iger in metod za povezovanje etap učnega procesa.
- Ustvarjalne lutkovne in gledališke dejavnosti za dosego ciljev pri pouku in povezovanje področij kurikula v v vrtcu.
- Podrobne vsebine vedno prilagodim potrebam skupine, željenim ciljem iz kurikula za vrtce ali šolskega učnega načrta. Skupaj iščemo konkretno aplikacijo dela z lutko v pedagoški proces v vrtcu in šoli.

Seminar – Pomen lutke za čuječnost, čustveno-socialni razvoj
V tem programu se boste srečali z možnostmi vključevanja lutkovno-gledaliških sredstev za razvoj socialno-čustvenih kompetenc otrok in mladih. Predstavljeno bo, kako z lutkami in metodami ustvarjalne drame povečamo motivacijo za delo, vplivamo na vzdušje v skupini in izboljšamo medsebojne odnose. Spoznali boste vlogo in pomen vključevanja ustvarjalnih lutkovno-gledaliških metod in tehnik za posameznikov socialni razvoj in učenje komunikacijskih spretnosti.
Otroci/učenci se v takem procesu učijo sprejemati odgovornost in skupinske odločitve, delati sodelovalno, razvijati nove interese in poiskati nove informacije.
Vsebine programa
Izvajam zaključene programe za vrtce in šole. Lahko se priključite občasno razpisanim seminarjem za posameznike.